Late zomer 2011. Zes maanden na de Tunesische revolutie is het land nog steeds onrustig, maar de zakenman Fares geniet samen met zijn vrouw Meriem en zijn zoon Aziz toch van een zorgeloze vakantie in Tataouine. Plots komt hij echter met zijn auto op het platteland in een vuurgevecht tussen politie en terroristen terecht. Zijn wagen krijgt de volle laag en Aziz wordt op de achterbank door een kogel getroffen. Zijn lever blijkt ernstig beschadigd; hij moet dringend een levertransplantatie krijgen. Als vader met dezelfde bloedgroep biedt Fares zich als donor aan, maar dan komt er een geheim aan de oppervlakte dat zijn huwelijk aan het wankelen brengt.
In ‘Un fils’, ogenschijnlijk een thriller, boort de regisseur verschillende thema’s aan: huwelijk, familie, vaderschap, religie, politiek en illegale orgaanhandel. Met breedbeeldfotografie, en door bepaalde perspectieven binnen het frame te hanteren, slaagt Mehdi Barsaoui erin zijn protagonisten nog meer af te zonderen, hun isolement benadrukkend. De Frans-Tunesische acteur Sami Bouajil speelt knap de breeddenkende vader bij wie opeens zijn levensvisie op losse schroeven komt te staan.